Repozitorij Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu

Stavovi i trend promjena stavova studenata medicine prema uporabi informacijske i komunikacijske tehnologije u učenju medicinskih sadržaja

Marinović, Darko (2009) Stavovi i trend promjena stavova studenata medicine prema uporabi informacijske i komunikacijske tehnologije u učenju medicinskih sadržaja. Masters thesis, Sveučilište u Zagrebu.

[img]
Preview
PDF
Download (553Kb) | Preview

    Croatian abstract

    Istražili smo tijekom 5 uzastopnih studijskih godina metodom ankete da li su nastale promjene u odnosu prema uporabi računala u nastavi medicine kod studenata druge godine studija u pet uzastopnih generacija. Anketa je vršena tijekom akademskih godina: 1998./99, 1999./00., 2000./01., 2001./02. i 2002./03. U slučajnom uzorku na anketu je odgovorilo 537 studentica i studenata. Prosječna dob anketiranih je 20 godina. Otkrili smo da se prije upisa na fakultet služilo računalom (84 %) studentica i studenata. U odgovorima tijekom generacija uočljiv je porast broja studentica i studenata koji su se služili računalom prije upisa na fakultet.U analizi pitanja korištenja računala kod kuće i na fakultetu uočili smo da novije generacije anketiranih očekivano više koriste računalo, ujedno smo uočili da broj koji ili ne žele ili zbog neznanja ne koriste računalo zauzima manji postotak, te s mlađom generacijom je u očekivanim padu. S posljednjom anketiranom generacijom broj korisnika koji nemaju pristup računalu sveden je na nulu, na kraju padajućeg niza broja studentica i studenata. Istraživanje nam je pokazalo da u ispitanom razdoblju veliki postotak studentica i studenata koristi Internet tijekom tjedna te da novije generacije Internet koriste učestalije. Također smo primijetili veliki pad broja studentica i studenata koji nikada ne koriste Internet, sa 36% anketiranih u prvoj, 1998./99. akademskoj godini ankete, na svega 2% u posljednjoj, 2002./03. akademskoj godini. Istraživajući e-mail uočili smo da je u vremenskom periodu vršenja ankete došlo do značajnog pada broja anketiranih koji ne posjeduju niti jednu e-mail adresu te samim time ne koriste taj servis kao značajan oblik moderne komunikacije u svom radu i učenju. Također smo uočili porast broja anketiranih s nekoliko e-mail adresa. Većina anketiranih koristilo je računalo za učenje. Svim generacijama studenata najprihvatljivija je kombinirana komunikacija između profesora i studenta u gotovo nepromijenjenom postotku. Preko 90 % prihvatilo je da bi najbolje razumijevanje sadržaja prilikom učenja ostvarili ako bi u procesu učenja koristili kombinirani način učenja. Tijekom generacija ovi rezultati ne pokazuju značajnije promjene, čak mlađe generacije studenata daju laganu prednost razumijevanju sadržaja učenjem klasičnim oblicima nastave. Tijekom istraživanja uočene su razlike u razmišljanjima i stavovima studentica i studenata oko korištenja kompjutora za učenje i rad. 86,8 %studentica ne koristi računalo jer nema pristup računalu, a svega 13,2% studenata. 82 % studentica ne koristi se računalom, jer se ne zna koristiti, u odnosu na svega 18,2% studenata. Za odgovore koji označavaju rijetko pristupanje Internetu, od nekoliko puta mjesečno do nikada, više su se odlučivale studentice nego studenti U anketiranom razdoblju 72% studentica ne posjeduje e-mail adresu u odnosu na 28 % studenata. 65% studentica nije koristilo računalo za učenje u odnosu na 35% studenata. 60% studenata preferira komunikaciju putem e-maila s nastavnicima, dok je za ovaj oblik komunikacije zainteresirano svega 40% studentica. Korespondencijskom analizom odgovora na pitanja s ostavljenom mogućnošću odgovora u obliku slobodnog teksta (pitanja pod brojem 8, 9, 10, 12) i akademskih godina u kojima je anketa provedena, ustanovljena je razlika u stavovima između generacija 1998./99. i 1999./00. s jedne strane i generacija 2001./02. i 2002/03 s druge strane.

    English abstract

    Over the past five successive academic years, we have surveyed the changes in the use of computers for medical studies with 2nd-year students. The survey covered the following academic years: 1998/99, 1999/2000, 2000/2001, 2001/2002, and 2002/2003. A random sample yielded 537 student completed questionnaires. The average age of respondents was 20 years. We found out that 84% of students had used computers even before enrolling the university. The responses obtained over the past five generations indicated clearly an increase in the number of students who had used computers before enrolling the university. Responses on the use of computers at home and at the university showed that younger generations expectedly used computers more often, and the number of students who either did not want or did not know how to use computers was low and showed a decreasing trend with the younger generation. In the last study generation, the number of students who did not have access to computers was reduced to zero after a clear decreasing trend. This study shows that over the study period a high percentage of students used the Internet over week days, and the younger generations used the Internet more frequently. Also, we observed a great drop in the number of students who never used the Internet, from 36% in the first study year to only 24% in the last study year. Analyzing e-mail use over the study period, we observed a significant decrease in the number of students who did not have a single e-mail address thus not using this service as an important form of modern communication in their work and learning process. We also observed an increase in the number of students with several e-mail addresses. Most respondents used the computer for their studies. All student generations expressed a combined communication between the teacher and the student as the most acceptable, almost in identical percentages. Over 90% of respondents agreed that the best understanding of the subject matter during the learning process would be achieved if they used the combined learning method. Over the generations, these results did not show any significant changes; the younger generations even slightly preferred the classic teaching methods. Over the study period, differences were observed in the opinion and attitudes of students on the use of computers for studying and work. The results showed that 86.8% of female students and only 13.2% of male students did not use computers because they did not have access to computers. Also, 82% of female students and only 18.2% of male students did not use computers because they did not know how to. A higher number of female than male students replied that they rarely accessed the Internet – from several times a month to never. Over the study period, 72% of female students did not have an e-mail address as compared to 28% of male students; 65% fof emale students did not use computers for studies as compared to 35% of male students; 65% of male students preferred e-mail communication with their teachers, as compared to only 40% of female students. Correspondence analysis of answers to open-ended questions (free-text answers to questions 8, 9, 10, and 12) and academic study years showed differences in the attitudes in generations 1998/1999 and 1999/2000 on one side, and 2001/2002 and 2002/2003 on the other side.

    Item Type: Thesis (Masters)
    Mentor: Kern, Josipa
    Divisions: Katedra za medicinsku statistiku, epidemiologiju i medicinsku informatiku
    Depositing User: Marijan Šember
    University: Sveučilište u Zagrebu
    Institution: Medicinski fakultet
    Number of Pages: 86
    Status: Unpublished
    Creators:
    CreatorsEmail
    Marinović, Darko
    Date: March 2009
    Date Deposited: 13 Oct 2009
    Last Modified: 23 Sep 2011 18:11
    Subjects: /
    Related URLs:
      URI: http://medlib.mef.hr/id/eprint/685

      Actions (login required)

      View Item

      Document Downloads

      More statistics for this item...