Repozitorij Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu

Utjecaj integracije problemom usmjerenog učenja u kolegiju Racionalna primjena lijekova na studentsko znanje i zadovoljstvo nastavom

Likić, Robert (2008) Utjecaj integracije problemom usmjerenog učenja u kolegiju Racionalna primjena lijekova na studentsko znanje i zadovoljstvo nastavom. PhD thesis, Sveučilište u Zagrebu.

[img]
Preview
PDF
Download (783Kb) | Preview

    Croatian abstract

    U akademskoj godini 2006/2007 proveli smo istraživanje o znanju farmakoterapije i vještini propisivanja recepata među studentima dvanaestog semestra studija medicine koji su odslušali kolegije o racionalnoj primjeni lijekova s elementima problemom usmjerenog učenja (PUU) na medicinskom fakultetu u Zagrebu i bez elemenata PUU-a na medicinskom fakultetu u Rijeci. Za prikupljanje podataka je korišten upitnik razvijen na medicinskom fakultetu u Edinburghu i validiran na ostalim britanskim medicinskim fakultetima. Studenti su također ispunjavali isti test znanja nakon što su odslušali svoje kolegije. Komparativna analiza dviju studentskih grupa (Zagreb:232 i Rijeka:52 studenta) nije pokazala značajnih razlika u znanju farmakoterapije, dok je istovremeno studentsko zadovoljstvo nastavom u Rijeci bilo statistički značajno veće. Također je provedeno internetsko istraživanje stavova nastavnika (30) uključenih u izvođenje problemske nastave na Medicinskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, koje je pokazalo visoku razinu nastavničkog entuzijazma prema ovom edukacijskom formatu. Ovo istraživanje je nadalje pokazalo da 56% zagrebačkih studenata i gotovo 54% riječkih studenata sebe smatraju osposobljenima za pisanje liječničkih recepata. Na pitanje koliko su recepata kroz svoj studij do sada napisali, gdje je umjetna granica za pouzdanog propisivača lijekova bila postavljena na >6 recepata, svega je 7,7% zagrebačkih i niti jedan riječki student zadovoljio kriterij. Logistička regresija prema spolu, prosječnoj ocjeni, tipu edukacije/gradu nije otkrila varijable koje bi utjecale na ishod analize. Zaključno, dobiveni rezultati podupiru mišljenje da mnogi hrvatski studenti gaje lažno samopouzdanje u svoju sposobnost sigurnog propisivanja lijekova i pozivaju farmakologe i kliničke farmakologe na djelovanje kako bi se trenutni nedostatci u medicinskoj edukaciji u Republici Hrvatskoj ispravili i to provedbom standardizacije edukacije o racionalnom propisivanju lijekova na hrvatskim medicinskim fakultetima.

    English abstract

    In the academic year 2006/2007 we conducted a survey on prescription writing skills and knowledge of pharmacotherapy among the 12th semester students who have attended the courses on rational drug use at the University of Zagreb (PBL course) and the University of Rijeka (LBL course) Medical Schools. To collect the data, a questionnaire developed at the University of Edinburgh College of Medicine and validated in the United Kingdom was used. Students also took the same multiple choice test after their respective courses. Comparative analysis of the two student groups (Zagreb:232, Rijeka:52) showed no difference in the participants' levels of factual knowledge of rational pharmacotherapy with significantly higher students' satisfaction levels with the traditional pharmacotherapy course in Rijeka. Additinaly, a web based survey performed among the 30 teachers of the University of Zagreb Medical School, who were involved in PBL teaching within the pharmacotherapy course revealed high levels of enthusiasm towards this educational method among the faculty. Furthermore, our analysis demonstrated that 56% of Zagreb students and almost 54% of students from Rijeka feel confident about their prescription writing abilities. However when asked about how many prescriptions they have written so far, the threshold for a safe prescriber being set at more than six prescriptions, only 7,7% of students from Zagreb and none from Rijeka fulfilled the criterion. Logistic regression for the students' gender, average grade and the type of education received/city revealed no variables influencing the analysis' outcome. In conclusion, our results support the notion that many Croatian students maintain false confidence in their prescription writing capacity and call for action on behalf of pharmacologists and clinical pharmacologists to improve the current educational shortcomings by standardization of education about rational pharmacotherapy at Croatian medical schools.

    Item Type: Thesis (PhD)
    Mentor: Francetić, Igor
    Divisions: Katedra za internu medicinu
    Depositing User: Boris Čičovački
    University: Sveučilište u Zagrebu
    Institution: Medicinski fakultet
    Number of Pages: 82
    Status: Unpublished
    Creators:
    CreatorsEmail
    Likić, Robert
    Date: 14 February 2008
    Date Deposited: 17 Sep 2009
    Last Modified: 30 Nov 2012 10:35
    Subjects: /
    Related URLs:
      URI: http://medlib.mef.hr/id/eprint/592

      Actions (login required)

      View Item

      Document Downloads

      More statistics for this item...